Monday, December 26, 2005

Weg ouwe meuk

Vriend SJ krijgt niet vaak gelijk van mij, maar deze keer ontkwam ik er niet aan zijn advies op te volgen. Weg met die ouwe meuk. Mijn zorgvuldig zelf geassemblerde PC met de Celeron processor en veel illegale software heeft de geest gegeven. Laat ik preciezer zijn: de data disk met 80 Gbytes aan foto's (3500 stuks) MP3's (zo'n 2000) en wat captured movies en aanverwant spul is gecrashed. En juist op het moment dat ik een backup wilde draaien. Paniek in de tent en recovery-tools boden geen soelaas. Maxtor heeft een programma waarmee de status van de schijf kan worden gechecked. Het resultaat is ontluisterend. C'est démolie oftewel noar de kloot'n. Oude backups gaan terug tot november. Dus het leed is feitelijk beperkt. Na controle van de bankrekening naar de Speeltuin voor Echte Mannen: de MediaMarkt. Net zoiets als de MacDonalds: mag je 1 keer per maand doen. Nu staat er een MultiMediaMachine te rammelen met XP MediaCenter, een half terabytes aan opslag (512000 foto's !!!) en een hele bult geheugen. Tijdens de Apollo lancering moest het met veel minder. Op mijn buro liggen de hoesjes met de back-up DVD's in de aanslag. Komt het ooit goed? Vast wel. En Bas, Martin en andere Apple-laars: Neen, het is geen G5 geworden.... Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home