Wednesday, April 19, 2006

PD1ZEE

Trouwe fans hebben geklaagd over de verschijningsfrequentie van nieuwe weblogs. Ja, dat is nou eenmaak de keerzijde van een druk bestaan als medewerker van een grote Amerikaanse marktleider op ICT gebied. De afgelopen 6 weken is een totaal nieuwe wereld voor mij open gegaan. Niks eigen werkplek, niks eigen territorium - flexibele werkplekken en koele self-service applicaties om onmisbare zaken zoals laptop, voedingskabels, telefoons en dergelijke aan te vragen. Vroeger had ik collega's en alleskunners Eric en Martijn, die in staat waren te fixen en te ritselen. Het enige wat nu ritselt is mijn openstaande kraag want een das wordt niet gedragen in deze efficiente omgeving. Ik was ooit eens op bezoek bij een fabrikant van Amerikaanse Jeans die bij de ingang een bord had staan met de volgende tekst: Brains need Oxygen... don't wear a tie.." Ik vond hem meesterlijk. Mijn vorige werkgever keek hier iets anders tegen aan. Nadeel is wel dat ik bij mijn aflevering geen borsthaar heb meegekregen. Hier en daar piept een rudimentair haartje omhoog, maar het hangt niet uit mijn openstaande kraag. Met een das camoufleer je dat natuurlijk maar nu ga ik met de billen bloot, eigenlijk met de borst bloot. Ik las overigens ergens dat borsthaar niet trendy is. Als dat zo is ben ik een gelukkig man.

De zorgvuldige kijker herkent in de foto de zendmast in Flevoland van de AM-radio van de Nozema. Deze zender geeft zoveel straling af dat de koeien in de buurt lijken te zingen, maar dat zijn de oormerken die het radiosignaal oppikken. Deze zender staan als voorbeeld voor mijn eigen zenderpark wat in de achtertuin zal worden opgezet. Jawel, Papa Zee heeft zijn zendvergunning ,na het met gunstig resultaat afronden van een examen. Vanaf nu ga ik door het leven met de roepletters Papa Delta 1 Zulu Echo Echo. PD1ZEE. En nu moet er natuurlijk een dikke zender met dito antenne in de achtertuin. Niet zo'n lullig bakkie met breakie breakie erop. Neen, het Grote Zenden gaat nu beginnen. Hallo Bandoeng! Dit is Veroooonica...
Jammer is dat mijn wederhelft mijn enthousiasme niet deelt. In de praktijk zal dit betekenen dat de antenne zal bestaan uit een achterstag van de Sure Thing en de zender zich in de navigatiehoek zal bevinden. En geen 40 meter hoge mast in de achtertuin, getuid met draden richting de buuv. Om eerlijk te zijn, ik ben best wel een beetje trots op het feit dat ik nu toch een legale zendamateur mag worden.

Tussen de bedrijven door is afgelopen weken ook de aanleg van de heteluchtverwarming afgerond in de Sure Thing. Een hele klus maar nu is het een kwestie van gloeien, starten en bidden dat het helse geweld opstart. En 10 minuten later komen de eerste flarden hete lucht uit de luchtleidingen. Dit schrijvende realiseer ik me dat ik ben vergeten gisteren de schoorsteen waterdicht te draaien. Dus als het niet gaat regenen is er niets aan de hand. Mooie smoes om even bij de dame langs te gaan.

En tenslotte...

Olie peilen, koelvloeistof peilen. Waterpomp afdichten. Inlaten openen. Gloeipluggen controleren. Diesel filter aftappen, dieselolie oppompen, gloeien, 2 seconden starten, gloeien en de diesel van de Sure Thing is weer volledig operationeel in bedrijf. Even een onregelmatige voorjaarsstart maar na 2 minuten als een naaimachine. Bij deze is het voorjaar weer begonnen. Posted by Picasa

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Je hebt gelijk,

borsthaar is niet trendy!
en ik kan het weten.

groet Marijke

12:35 pm  
Anonymous Anonymous said...

Je hebt gelijk,

borsthaar is niet trendy!
en ik kan het weten.

groet Marijke

12:35 pm  
Anonymous Anonymous said...

iets ritselen kan natuurlijk altijd. Bellen is weten..... Ciaaooo

11:18 am  

Post a Comment

<< Home