Thursday, April 27, 2006

Tools and Gadgets

Sommige zaken probeer je uit je leven te bannen, echter de resultaten zijn er niet altijd naar. Ik geef het gewoon toe.. vroeger was ik een computernerd. Ik was hogelijk geintrigeerd door electronisch rekentuig en vooral het programmeren van dit spul. Klopt; ik droeg een bril, was 20 kilo lichter en had een legerpukkel op mijn rug met daarin een programmeerbare rekenmachine. Want daar begon alles mee. Ik brand maar eens los. Wat voor rekentuig heeft de revue gepasseerd. Kijken of ik het nog allemaal weet. De calculators: Een TI 51-III, Een TI 57, een Casio PB100 minicomputer, een Casio FX 502P, een HP 33E, een HP 32 S-II (nog steeds in gebruik) Een HP12 Financiele calculator, nog steeds op zoek naar een TI59, een MSX Computer met synthesizermoduul, een Atari 1040 ST met 20 Mb (!) Harddisk, een Macintosh Quadra, een Mac PowerPC, 2 Toshiba Notebooks, een HP Notebook, 3 PC's waarbij de laatste (deze dus) een MediaCenter is. U kunt het nog volgen? Stel het geval dat dat niet lukt: kom eens langs om the stuff te bekijken. Ik praat hier geen onzin: al deze high-tech equipment is keurig opgeslagen in huize ZeeWier. Veelal in de originele doos. Want we gooien nooit iets weg. Wie wil er niet een notebook (200 Mhz 486 processor) met Windows 3-11 met floppy op voorraad hebben?
Als de lach verdwenen is- we zijn er nog niet. Het programmeren van bovengenoemde machines had ik op een gegeven moment wel onder de knie. Tenslotte heb ik een aantal HTS'en gefrequenteerd en daar was programmeren een serieuze aangelegenheid. Daar werd ik niet uitgelachen en keek met hoog op tegen mijn 64 kilobyte MSX computer met BASIC interpreter. Hierop wist ik schaakprogramma's te programmeren. Later in turbo-pascal op de ST. Wat een mens niet bezig kan houden. Nu download je zo'n programma van de nieuwsgroepen... toch?

Ondertussen moest mijn leven een gecontroleerd karakter gaan krijgen. Met mijn ambities ontkwam ik hier niet aan. PC's zijn inmiddels gemeengoed geworden dus het moest anders kunnen. Dus kwamen de Organizers, later PDA's genoemd het huis binnen. Ga maar achterover zitten: Een Sharp ding (kapot), een Palm III, Psion Revo, Psion 5 MX, een Palm m515 , een Nokia Communicator 9210i (mijn Baksteen) en een HP Ipaq 5550. En al die zooi moet ook nog meegesjouwd worden. En opgeladen. En gevuld worden hetgeen discipline vereist...

Aha! U denkt dat mijn leven volledig georganiseerd is en mijn computerinfrastructurele omgeving snorrend en feilloos draait?

Mijn dagelijkse agenda is een papieren Succes Agenda met potlood. Doet het altijd. Passen visitekaartjes in en met een perforator passen ook recuutjes en kassabonnetjes er in. Ooit geprobeerd een velletje postzegels in een Ipaq te proppen? En de Revo rammelt na een valpartij. En de 5MX eet 2 batterijen per dag. Geen kwaad woord overigens over de Palm m515.

Toch ga ik mijn leven een wending geven. Dat doe ik per vandaag. En niet zonder moeite. Iemand belangstelling voor een Atari 1040 ST met Harddisk, Star NX 10 matrixprinter en 14" Z/W monitor? En stapels muzieksoftware? Posted by Picasa

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ben je qua foto geinspireerd geraakt door Bas (zie blog) of hebben jullie echt een lijntje, zoals toen met die hifizaak? Begint eng te worden hoor!

1:22 pm  

Post a Comment

<< Home