Monday, July 17, 2006

Dit is de Spin Sebastiaan

Gaat u er eens goed voor zitten. Wie past niet in het rijtje thuis? Een mug, een wesp en een spin? Heel goed . De Spin. En weet u waarom..? Een Spin is een achtpotige en de rest zijn insecten. So What, Who Cares, hoor ik u denken. Nu komt het. Derhalve is een spin een Beschermde Diersoort. Ja, u leest dit goed. En ik mag - ik herhaal- ik mag geen spinnen doden en dat mag u ook niet, u begaat dan een overtreding. Indien u mij niet gelooft adviseer ik u eens te googlen op Verdelging Spinnen. Weest verbaasd wat u aantreft.
Hoe kom ik hierbij? Welnu, de warme winter heeft er voor gezorgd dat de Sure Thing een Walhalla voor Spinnen is geworden. En dan praat ik niet over slechts een beperkt aantal Zeegaande Spinnen, maar over minimaal 300 zillion exemplaren, dus maal 8 zijn dat 2400 zillion poten!!! En als Gehoorzame Nederlander spuit ik niet met DDT of Zyclon B mijn schip vol om verstekelingen het hoofd te bieden. Neen, ook ik pak de ragebol en vang daarmee spinnen om ze terug te zetten in het gras. Want dat moeten u en ik doen. En bij voorkeur stuk voor stuk. Inmiddels zit mijn jacht zo vol met spinnen dat zonder onze aanwezigheid het schip in staat moet zijn naar de Azoren te zeilen. Het stuurwiel, hier op de foto draaide vlijtig rondjes door de inzet van een peloton spinnen. Bij het aan boord komen moet ik mij een weg banen door de vele spinnewebben waarin de volgevreten verstekelingen met het wetboek in de hand mij minzaam toelachen. "Wij zijn beschermd... pas op of Greenpeace gaat je aan de ketting leggen..". De jonge spin-aanwas loopt in golven door het fraaie gangboord.
Voor de Schipper was dit weekeinde de maat vol. Burgerlijk ongehoorzaam is het Credo. Ik wil de Macht terug. "They want First Blood. ..(vrij naar Rambo)". De hogedrukspuit werd aangesloten op de drinkwaterleiding. Als je de overtreding ingaat, dan ook maar de full monty. Drinkwater om spinnen te verdelgen. 120 bar waterdruk en de nesten onder de potdeksels zullen nooit meer uitkomen. De Spinnen-in-de-Rechten zijn als volgende aan de beurt. Dat zijn potentieel gevaarlijke spinnen. En weldoorvoed. De spuit er op. Wie niet wil verhuizen moet maar voelen. Toch goed de steiger in de gaten houden; voor je het weet heb je Martin Gauss of de milieupolitie achter je aan. Het frist er aardig van op en ik krijg de smaak te pakken. Weet u hoe ver een spin kan vliegen? Zet er maar eens de spuit op! Als God 8 poten heeft heb ik mijn toekomst in het hiernamaals geen goed gedaan. De Spinnen-genocyde is er een van formaat geweest. Daar was Saddam Hoessein een kleine jongen bij. En om het verhaal met een goed dessert te beeindigen: de spuit met insectenverdelger er op. Het zwaarste wat te krijgen is. En niet voor spin-verdelging ingezet mag worden (echt waar!) De fles met zo'n kruis en een kinderveilige sluiting. Ik vroeg naar een fles met een doodshoofdje er op maar die had de drogist niet. Of afvalwater uit een kerncentrale. "Nee mijnheer, u mag geen spinnen verdelgen!"Alle touwwerk en de zeilhuiken de volle lading. Nunc aut Nunquam. En nog maar een keer.
Na dit vertoon van macht is het goed slapen aan boord. De spinnen zullen weten wie hier de baas is. Er is maar een schipper en dat ben ik.

De volgende ochtend stap ik via de kajuitingang in de kuip. Het eerste wat ik uit mijn ogen wrijf is het web wat voor de ingang de afgelopen nacht is geweven... Posted by Picasa

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ach, je moet het maar zo zien; heb je in ieder geen last muggen :-)

Theo K

4:56 am  
Anonymous Anonymous said...

als je overigens googled op "spinnen verdelging", dan ben je inderdaad verbaasd wat je tegenkomt:

#1: vage spaanse site met engelse tekst met daarin "spinnen verdelging"
#2: de oude Zee die loopt de klagen over de spin sebastiaan!

See for yourself: http://www.google.com/search?q=Verdelging+Spinnen&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Conclusie: ZeeWier voor al uw spinnenwebben!

TheoK

3:46 am  

Post a Comment

<< Home